Facebook
IZIDOR JESENKO S.P.
DOMAČA OBRT
 
 
 

Moj hobi fotografija

Moj začetek fotografije...

Izidor Jesenko se je rodil 26. septembra 1957 v vasi Bukov vrh v Poljanski dolini. Od tu tudi izvira njegova predanost tem krajem. S fotografijo se je ukvarjal že v osnovni šoli leta 1972, resneje pa med šolanjem na Šoli za oblikovanje v Ljubljani, kjer ga je fotografijo poučeval profesor Oskar Dolenc. Največ fotografira naravo, domačo krajino, kmečka opravila in ljudi na podeželju.

 

Je čpredsednik Kulturnega društva dr. Ivan Tavčar v Poljanah in vodja fotografske in likovne skupine in član FK Triglavski narodni park Bled. Fotografska zveze Slovenije mu je leta 2008 podelila naziv "mojster fotografije" (MF FZS). Mednarodna fotografska zveza FIAP pa naziv AFIAP. Imel je preko 20 samostojnih razstav v Sloveniji in na Češkem.

 

Izidor Jesenko prebiva v zelo slikovitem hribovitem delu Slovenije in čisto razumljivo je, da je že od mladosti imel priložnost dojemati lepote in tudi nevšečnosti valovitega sveta loškega pogorja in pesniške Poljanske doline. Tod tekmujejo med seboj s soncem ožarjena pobočja z meglenimi dolinami in nehote postavljajo vprašanja, kaj je zanimivejše.

 

Vse te razgibane razmere dajejo dovolj vzpodbude za opazovanje vsakomur, ki je tega sposoben ali zaradi svoje rahločutnosti in radovednosti, ali pa zaradi posnemanja tistih, ki so že dojeli vse te prelesti. Izidor je že zgodaj s fotografskimi postopki zapisoval zanimivosti najprej v tehniki, ki je bila takrat na razpolago, pozneje pa z novimi dognanji.

 

Njegova energija, vztrajnost in požrtvovalnost so ga gnale, da je iskal motive tudi v zelo neprijaznih okoliščinah, v mrazu in megli, kar je bilo nagrajeno s posnetki, ki jih mnogi občudujejo.

 

Izidor dober motiv najde v rodni dolini, v gorah, na poljih križem domovine ali celo pri preletu dežele z letalom. Kamorkoli pride, se zanj nekaj dogaja in takoj najde priložnost za fotografiranje.

 

Fotograf išče, kar ga zanima, skrbno zabeleži, kar je videl, fotografije pa s prikazom vzdušja in razpoloženja nagovorijo njihove gledalce. Dobra fotografija je rezultat napornega dela, vseživljenjskega učenja in raziskovanje nekaj novega, še ne prikazanega. Ni samo mehanični in optični proces, kot trdijo nekateri, predvsem je pomemben osebni pristop, kreativnost, možnost osamitve pomembnega in tako vplivati na izraznost fotografije.

 

Povzeto po tekstih komentarja k razstavam Oskarja Dolenca, Petra Pokorna in Sandija Čufarja.